יום שבת, 23 בנובמבר 2013

הדיבר ה-6: רשתות חברתיות חלק א'
אמנם לספרייה שלנו יש כבר דף פייסבוק http://www.facebook.com/aravalibraries, אך  אני חייבת להודות שלא הקדשתי את מלוא החשיבה והתכנון לפני שפתחתי אותו. ואמנם אני כבר מתחזקת את הדף כבר אי אילו חודשים, אך לא מצליחה להגדיל את מספר האוהדים. לכן ברור שיש לי צורך לבחון לעומק וללמוד באופן יסודי את הדיבר הנוכחי.
נעזרתי בפוסט של מעיין אלכסנדר, דרכו הגעתי למדריך לכתיבת מדיניות מדיה חברתית. התחלתי לגבש מדיניות עבור הספרייה האזורית.
מהכלים המוכרים לי עד כה נראה לי שהמתאים ביותר עבורנו הוא פייסבוק.
התוכן שלנו מיועד לקהל הרחב ואני מפרסמת על מנת לחזק את הקשר של הספרייה עם הקהילה.
האתגר שלי הוא להגדיל את קהל האוהדים ולגרום לציבור להגיע אל הספרייה ובכך להגדיל את מספר האזרחים הנהנים משירותי הספרייה הציבורית.
נגישות – פרסום שעות הפעילות, אירועים ושירותים הניתנים בספרייה.
הקשבה והיענות – לתת לקהל אפשרות להגיב לפרסומים ולהשתדל להיענות לבקשות הציבור.
פוקוס על הקהילה – הרשת מהווה מקום מפגש.
שיתוף פעולה – פלטפורמה מצויינת לשיתופים.
יצירתיות – חשוב שהפרסומים יהיו יצירתיים, מגוונים ומעוררי השראה.
מקצועיות – יש לדאוג שהפרסומים ישקפו את המקצועיות שלנו כספרניות וכעובדות בשירות הציבור. הקפדה על זכויות יוצרים.
כייפיות – כדי לשמור על הקהל יש לפרסם תמונות ולשתף פרסומים של האוהדים. פרסומים בגובה העיניים.
חדשנות – להקפיד על פרסומים עדכניים, שיתופי דפים ובלוגים חדשים. למידה והיכרות עם סביבת הרשת. שימוש בטכנולוגיות כמו QR CODE.
התלהבות – לשמור על תדירות פרסומים קבועה, גם על מנת שהדף יישאר רלוונטי ויצבור קהל וגם כדי לשדר התלהבות. אבנה לעצמי לוח עבודה שבועי, נושא קבוע לפרסום בכל יום בשבוע ואדבק בו. (פרסום פעילות, המלצה על ספר, שיר מהספרים, קישור לדף , או בלוג מומלץ וכו'). אחרי נסיון (לא כושל , אך גם לא מוצלח) לתחרות איסוף לייקים אבדוק אפשרויות דומות אחרות.
 זו בהחלט רק ההתחלה...

לא הגעתי למצוא דוגמאות לשימוש נכון/לא נכון ברשתות חברתיות.
Image by Plus Delta, licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 2.0 Generic license.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה