יום חמישי, 14 בנובמבר 2013


"סוף מעשה במחשבה תחילה" – בחדר האוכל של בית הספר היסודי בו למדתי היו תלויים פתגמים לאורך התקרה. המשפט הזה היה אחד מהם. כמו באילוף בעלי חיים כנראה שגם אצלנו בני האדם יש השפעה עצומה לידע שמועבר לנו תוך כדי אכילה. ואולי פשוט הייתה זו רמת החשיפה (2-3 פעמים ביום). בכל אופן המשפט הזה נצרב בתודעה שלי מגיל צעיר מאוד. היום אני משננת אותו לילדי. תמיד הייתי בן אדם מתוכנן מאוד, אבל עשיתי זאת באופן אינטואיטיבי לגמרי.
המושג רפלקציה חדש לי. תכנון והפקת לקחים הם שלבים מהותיים בעשייה של כל דבר ובכל מישור. ייתכן  כי זו תמצית האינטליגנציה.
אני מרגישה את המשמעות שיש בלהיות חלק מתרבות הרשת. תרבות שמתפתחת בסביבה נטולת גבולות ולכן מאפשרת מיזוג אולטימטיבי. לא בכל דור מזדמן לחוות הפיכות תרבותיות ולא לכל אדם יש את הזכות לקחת חלק פעיל בהפיכה.

מבחינה זו, אני מודה למי ששיתף את המידע בדבר תכנית 23 הדברות בפייסבוק ושמחה שבחרתי להצטרף. בזכות התכנית אני מפנה זמן (גם אם בקושי ולא תמיד בחשק רב) ומאפשרת לעצמי לצלול לתוך האוקיינוס האינסופי של הרשת ולהרגיש שאני יכולה לצלוח אותו בבטחה. תודה רבה על שיעורי השחייה :)




The First Swimming Lesson (La Première leçon de natation) - Honoré Daumier 1855


Gift of Shelley and David Garfinkel. Out-of-Copyright

2 תגובות:

  1. הו, איך שאני מבינה את העניין של "אין לי חשך אבל בכל זאת אכצוב פוסט". אני משתתפת בכמה MOOC מחו"ל, וכל יום ראשון אני סוחבת את עצמי לכתוב את הפוסט השבועי. אבל ברור לי שאם לא היה תאריך יעד כל שבוע לא הייתי מספיקה כלום...ורק מהתובנה הזאת פתחתי לעצמי שיטת עבודה המבוססת על הצבת יעדים קטנים בתוך תהליך עבודות גדולות.

    השבמחק
  2. תודה על תגובותייך. אני תמיד מחכה לקרוא אותן והן ממש מטפלות לי במוטיבציה.

    השבמחק